« terug naar vorige pagina

Wat kan ik doen om de wachtrij aan de telefoon te verkorten?

Wij werken er heel hard aan om te zorgen dat u niet lang hoeft te wachten aan de telefoon. Toch kunnen we dat niet altijd voorkomen.

Geen zin om te wachten? Wat kunt u zelf doen?

1. Controleer of het wel nodig is om een afspraak te maken bij de dokter.

Check uw klacht in de app ‘Moet ik naar de dokter.nl‘. Dat is een betrouwbare app, die op basis van uw klachten, uw leeftijd en uw geslacht kan vaststellen of u naar de dokter moet, of dat u het nog even aan kunt kijken. De vragen van de app zijn gebaseerd op de huidige medische standaarden en protocollen. 

 

Kijk op Thuisarts.nl om meer informatie over uw klachten te krijgen. Vaak kunt u zelf al een aantal dingen doen, om uw klachten op te lossen. Thuisarts is ook beschikbaar in het Engels: https://gpinfo.nl/

 

 

2. Neem online contact met ons op via Mijn Gezondheid.net

Kan uw afspraak even wachten? Plan dan zelf uw afspraak online in via Mijngezondheid.net.

Of stel uw vraag online aan de huisarts, de praktijkondersteuner of aan de assistente via Mijngezondheid.net. Wij streven ernaar om uw vraag binnen 48 uur te beantwoorden, maar heel vaak lukt dat ook al dezelfde dag. Op deze pagina vind u een heel aantal handige tips en trucs voor Mijngezondheid.net

 

3. Laat u terugbellen. 

Als u ons belt, kunt u er voor kiezen om door ons teruggebeld te worden. U krijgt dan een tijdstip te horen, waarop wij u terugbellen. Dat is voor iedereen beter. U hoeft niet aan de telefoon te blijven en wij kunnen de telefoondrukte beter verdelen. Bovendien kan onze medewerker u rustig te woord staan, zonder dat ze gestoord wordt door de volgende beller. Wij vragen u dringend om voor deze optie te kiezen. 

 

Op deze manier bent u sneller geholpen en wordt de wachttijd aan de telefoon wat korter.