« terug naar vorige pagina

Hoe werken wij?

  • Wij leveren graag persoonlijke zorg, met ruimhartige aandacht voor uw problemen. Daarom zijn we een kleinschalige praktijk met korte lijnen tussen de verschillende medewerkers.
  • De praktijk is goed bereikbaar via telefoon of internet. De assistente probeert de wachttijden aan de telefoon kort te houden, maar staat u wel persoonlijk te woord. Heeft u meer haast? Dan kunt u via mijngezondheid.net ook online een afspraak maken of een vraag stellen.
  • In onze omgang met patiënten streven we naar open communicatie en is respect een uitgangspunt. Wij vinden het belangrijk dat patiënten mee kunnen praten over hoe we zijn problemen zouden kunnen aanpakken en dat ze zich ook zelf verantwoordelijk voelen voor de weg naar herstel.
  • Wij werken continu aan kwaliteitsverbetering van onze zorg. Wij stellen ons op de hoogte van de actuele richtlijnen en protocollen en voor alle medewerkers geldt dat zij deelnemen aan nascholing.
  • In onze praktijk komt u regelmatig doktersassistentes en artsen in opleiding tegen. Wij stellen onze praktijk namelijk open voor studenten om in onze praktijk verder te leren.

De kleine goedheid

De kleine goedheid wil niet alles oplossen, maar enkel een heel concrete daad van goedheid stellen ten opzichte van een welbepaalde nood van een welbepaalde Ander. Zij wacht niet op een organisatorische structuur die oplossingen brengt en pretendeert ook geen totale goedheid die zo’n structuur vervangt. Ze kent haar beperkte plaats, maar maakt van haar bescheidenheid geen nieuwe orthodoxie. De kleine goedheid kiest voor een partiele, voorlopige, maar reele daad van barmhartigheid tegenover de unieke Ander. Emanuel Levinas