Veelgestelde vragen
-
Is de praktijk open in de zomervakantie?
De praktijk is gewoon open in de zomervakantie. We hebben alleen wel wat minder bezetting. Lees hier op welke dagen uw eigen huisarts er is.
-
Hoe kan ik dokter Michon bereiken?
Hoe kan ik dokter Michon bereiken?
- Telefoon: 06-450 34 453
- website: https://www.huisartspraktijkmichon.nl
- Dokter Michon doet de eerste paar maanden nog spreekuur op de Stakenberg 87a-4
-
Kan ik me nog inschrijven in de praktijk?
Onze praktijken zijn vol. U kunt zich niet bij ons inschrijven. Echter: op 1 juli opent dokter Michon een nieuwe huisartsenpraktijk. U kunt zich op dit moment via onze praktijk vast inschrijven voor de praktijk van dokter Michon. Dokter van Eijsden en dokter Honigh bieden u dan tot 1 juli de nodige huisartsenzorg. Ook werkt dokter Michon in mei en juni zelf een halve dag in de week op onze praktijk, zodat u vast met haar kunt kennismaken. Per 1 juli zullen wij u officieel overschrijven naar dokter Michon. Hier vindt u het inschrijfformulier voor dokter Michon. Hier vindt u meer informatie over de praktijk van dokter Michon.
-
Kan ik online een afspraak maken bij een dokter van het andere team?
Soms wilt u online een afspraak maken, maar u merkt dat uw eigen huisartsen voorlopig zijn volgeboekt. Bij de huisartsen van het andere team is nog wel plek. De verleiding is dan groot, om een afspraak te maken bij een huisarts die niet uw eigen huisarts is.
Helaas… u zult merken dat de assistente u een mail terug stuurt dat die afspraak niet doorgaat. U kunt echt alleen een afspraak maken bij een van uw eigen huisartsen. Wij willen namelijk heel graag de patienten van beide teams gescheiden houden, omdat we anders niet meer weten wie onze patienten zijn.
Kan uw vraag zo lang niet wachten? Het is goed om te weten dat we vaak op kortere termijn wel een afspraak kunnen maken, als u ons even belt. En uiteraard doen we ons best om de wachttijden niet te ver op te laten lopen. Maar tijdens de schoolvakanties of tijdens een griepgolf, komen we daar niet altijd onderuit.
-
Waarom vraagt de assistente waarom ik een afspraak met de huisarts wil maken?
Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw eventuele klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
-
Moet ik betalen voor een bezoek aan de huisarts?
Voor de reguliere huisartsenzorg hoeft u als patiënt niets te betalen, dit doet de zorgverzekeraar voor u. Ook bent u geen eigen risico kwijt als u naar de huisarts gaat. Wel kan het zijn dat, als u medicatie voorgeschreven krijgt of een aanvullend onderzoek aangevraagd wordt door uw huisarts, dit van uw eigen risico af gaat. Dit geldt in de meeste gevallen ook voor laboratoriumonderzoek (onderzoek van bloed, urine, ontlasting e.d.).
-
Waarom kan ik geen online afspraken maken tijdens de kerstvakantie?
Tijdens de kerstvakantie vallen veel spreekuren uit door feestdagen en vakantie. De ruimte die we wel hebben, bewaren we graag voor mensen die echt ziek zijn. Hebt u ons dus nodig tijdens de vakantie, belt u ons dan even op. Kan uw vraag ook wachten tot na de vakantie? Dan zien we u graag in januari. Daar kunt u online al wel vast een afspraak maken.
-
Moet ik betalen voor een bezoek aan de huisarts?
Voor de reguliere huisartsenzorg hoeft u als patiënt niets te betalen, dit doet de zorgverzekeraar voor u. Ook bent u geen eigen risico kwijt als u naar de huisarts gaat. Wel kan het zijn dat, als u medicatie voorgeschreven krijgt of een aanvullend onderzoek aangevraagd wordt door uw huisarts, dit van uw eigen risico af gaat. Dit geldt in de meeste gevallen ook voor laboratoriumonderzoek (onderzoek van bloed, urine, ontlasting e.d.).
-
Waarom kan ik geen online afspraken maken tijdens de kerstvakantie?
Tijdens de kerstvakantie vallen veel spreekuren uit door feestdagen en vakantie. De ruimte die we wel hebben, bewaren we graag voor mensen die echt ziek zijn. Hebt u ons dus nodig tijdens de vakantie, belt u ons dan even op. Kan uw vraag ook wachten tot na de vakantie? Dan zien we u graag in januari. Daar kunt u online al wel vast een afspraak maken.
-
Waar kan ik de informatie over de griepprik 2017 vinden?
De informatie over de griepprik, vindt u hier op de website.
-
Ik kom de griepprik niet halen. Moet ik me afmelden?
Als huisartsen bevelen we de griepprik van harte bij u aan. Wilt u de prik toch niet komen halen, wilt u zich dan alstublieft afmelden op griepprik.deginkel@gmail.com. Wilt u dat zo snel mogelijk doen, maar uiterlijk 20 september. Wij moeten betalen voor elke griepspuit die overblijft, dus als u niet komt, passen wij de bestelling aan. Geeft u alstublieft bij uw afmelding aan of u de komende jaren wel of niet uitgenodigd wenst te worden voor de griepprik. Dan krijgt u geen onnodige post van ons. Eenmaal in de vijf jaar nodigen wij overigens toch de patiënten uit, die aangegeven hebben dat ze de griepprik niet willen ontvangen. We doen dit om zeker te weten dat deze wens nog actueel is.
-
What are the opening hours during the Christmas holidays
During most days of the holidays the practice is open (see the scheme below). When you have an emergency and the practice of your own doctor is closed, please call the other practice.
Doesburgerdijk 7 (0318-610370) Bettekamp 99 (0318-694142) Week 52 Ma 26/12 christmas, closed christmas, closed Di 27/12 Dokter Honigh Dokter Overboom Wo 28/12 Dokter Honigh practice closed Do 29/12 practice closed Dokter Overboom Vr 30/12 Dokter Honigh Dokter Overboom Week 1 Ma 2/1 Dokter van Eijsden Dokter de Beer Di 3/1 practice closed Dokter de Beer Woe 4/1 Dokter van Eijsden practice closed Do 5/1 morning closed afternoon: Dokter van Eijsden morning: Dokter de Beer afternoon closed Vr 6/1 Dokter van Eijsden practice closed -
Kan ik de griepprik nog halen na 15 december?
Vaccineren na 15 december is medisch gezien niet zinvol. U kunt de griepprik voor dit jaar dus niet meer komen halen.
-
Kan ik de griepprik toch krijgen, ook al heb ik geen indicatie?
Ja, dat kan. Maar daar zijn wel kosten aan verbonden. U betaalt bij de huisartsenpraktijk 25 euro voor het maken van het recept en het injecteren. Bij de apotheek betaalt u de kosten van het vaccin zelf.
Als u de assistente belt, kan zij een recept voor u naar de apotheek sturen. U haalt de prik dan op en tijdens de griepprik neemt u uw eigen griepspuit mee naar de praktijk. Daar betaalt u de assistente en injecteren wij de griepspuit. Neemt u het geld alstublieft contant en gepast mee.
Jonge, gezonde mensen hebben de griepprik eigenlijk niet nodig, omdat het voor hen niet gevaarlijk is om de griep door te maken. Sommige mensen willen echter toch graag de griepprik halen, bijvoorbeeld omdat ze niet het risico willen lopen dat ze twee weken uitvallen op hun werk. Bedenk goed dat de griepprik alleen beschermt tegen het echte griepvirus. De griepprik beschermt niet tegen allerlei verkoudheidsvirussen. Ook van die virussen kun je koorts krijgen en flink ziek worden.
Als u de griepprik nodig hebt, omdat uw werkgever wil dat u gevaccineerd wordt, dan hoort uw werkgever dat te regelen op het werk.
-
Twee praktijken samengevoegd? Ik hou toch wel gewoon mijn eigen huisarts?
Ja, u houdt gewoon uw eigen huisarts.
De praktijk van de dokter de Beer en Bos en de praktijk van dokter van Eijsden zijn samengevoegd, zodat de we achter de schermen heel veel samen kunnen doen. Dat scheelt veel dubbel werk.
Maar als u een afspraak maakt, krijgt u een afspraak bij uw eigen huisarts. We vinden het heel belangrijk dat we u kennen. Daarom hebben we besloten de patientenstroom gescheiden te houden.